Organizatori Hakatona su, kao i prethodne tri godine, softverska kompanija - Logate i digitalna zajednica Crne Gore - Digitalizuj.Me. Ovaj Hakaton je partnerstvom podržan od strane UNDP, koji će svakom članu pobjedničkog tima pokloniti iPad Mini nakon završenog takmičenja i održanih prezentacija. O pobjedniku odlučuje žiri sjutra u 12 časova.
Ovogodišnju inspiraciju za temu predstavljaju Podaci. Takmičari, uglavnom sačinjeni od programera, dizajnera, mada i srednjoškolaca, na samom početku su predstavili timske ideje. Uz pomoć organizatora, imaće priliku da na pravi način iskoriste “eksploziju informacija” – trend koji predstavlja rapidno povećavanje količine javno dostupnih podataka na Internetu.
"Na Hakatoncima je da predstave i implementiraju ideje koje će procesiranjem nekog skupa podataka sa Interneta svim građanima Crne Gore pomoći da dobiju važne informacije, prikazane u pravom obliku i lako dostupne (telefon, tablet, računar i sl.)", objašnjavaju organizatori ovog takmičenja.
Ivica Tatar iz Logate-a je naglasio da su tokom kampanje za Hakaton imali priliku da razgovaraju sa brojnim studentima i IT zajednicom koju imamo u Crnoj Gori, tako da se prijavilo dosta novih ljudi, čak i srednjoškolci.
"Rekao bih da smo napravili od 2012 do danas dobru bazu za Hakaton. Prijavilo se osam timova sa dobrim idejama i očekujemo puno od njih do sjutra. Ovogodišnji partner UNDP je za pobjednički tim pripremio nagrade iPad Mini“, kazao je on.
Milutin Pavićević iz Digitalizuj.me je kazao da dosta ljudi koji se bave programiranjem nije svjesno svojih znanja i primjene tih znanja sa nečim sa čime se nisu susretali do sada.
„Hakaton im upravo to omogućuje. Sakupe se ekipe ljudi koji su entuzijastični u vezi sa programiranjem i zada im se tema sa kojom se nisu susreli do sada. Međusobno se takmiče, testiraju svoje znanje i dokazuju sebi da mogu za vrlo kratko vrijeme da se izbore sa vrlo teškom temom i naprave upotrebljiv proizvod.“
Takmičari će svoja rješenja razvijati isključivo tokom trajanja Hakatona (ne prihvataju se unaprijed razvijeni projekti, kao ni kod i biblioteke razvijeni prije početka takmičenja). Bodovaće se originalnost i upotrebljivost ideje, timski rad, kao i kvalitet i kreativnost u realizaciji.
Cilj «hakovanja» u ograničenom vremenskom periodu od 24 sata je da se kroz atmosferu druženja pronađu nova rješenja koristeći moderne tehnologije, kao i da se prenese znanje među programerima. Sama riječ hakaton (engleski – hackathon) je složenica od riječi „hacker“ koja u modernom žargonu predstavlja osobu sa naprednim znanjem računara i računarskih mreža, te riječi „marathon“ koja objašnjava 24 sata trajanja. Nakon takmičenja slijedi predstavljanje, gdje svi Hakatonci imaju po pet minuta da prezentuju svoju demo aplikaciju i ubijede žiri da su najbolji.
Komentari