Ruski crtani "Maša i Medved", pokrenut 2009. godine, sada se emituje u više od 120 zemalja uključujući SAD, navodi agencija Asošiejtid pres, prenosi Beta.
Jutjub kanal te animirane serije je medju 10 najgledanijih u svijetu. Dok ruska naftna i gasna industrija posustaju pod teretom niskih cijena energenata, Animakord (Animaccord) koji stoji iza "Maše i Medveda", ima stalnih 40 odsto rasta prihoda godišnje.
Crtani, inspirisan ruskom bajkom, u idiličnoj seoskoj sredini, priča je o nestašnoj djevojčici Maši i velikom medvedu, penzionisanom cirkuzantu koji je žrtva njenih neslanih šala.
Pravi dom serije je bivši vrtić u predgrađu Moskve gdje svaki od 70-tak animatora napravi dvije do četiri sekunde crtanog dnevno.
Za standarde televizijskih serija to je neubičajeno sporo, ali su slike toliko detaljne s uvjerljivim 3-D efektima da gledaoci mogu jasno vidjeti Mašine malecne zube. Proces je takođe i dosta skup - do 250.000 dolara po šestominutnoj epizodi.
Animator Andrej Beljajev i po više sati radi na Mašinim facijalnim izrazima ili detaljima kao što su hrana u frižideru i cvijeće na poljani.
"Djeca su veoma pronicljivi gledaoci. Stalno razmišljate kako da ispričate priču i pokažete scene iz novog ugla tako da se djeca ne dosađuju kada je gledaju po deseti ili stoti put", rekao je nedavno Beljajev.
"Maša i Medved" ima korijene u sovjetskoj industriji animiranog filma koja je uživala neobične slobode, navodi AP. Zvaničnici su smatrali crtaće bezazlenim pa nisu praktikovali uobičajenu strogu cenzuru. Uprkos kreativnosti crtanih filmova iz Rusije, oni su bili uglavom nepoznati van ruske sfere uticaja sve dok se "Maša i Medved" nisu probili.
Kreator "Maše i Medveda" Oleg Kuzovkov, kao i mnogi drugi ruski animatori, prešao je u Los Anđeles u vrijeme ekonomskih problema Rusije 90-ih, ali se vratio u zemlju 2003. I dalje je stalno na relaciji Moskva-Los Andjeles, pošto se čitav posao pripreme serije, poput pisanja scenarija i pravljenje storibordova, obavlja u Kaliforniji.
"Nekih profesionalaca, kao što su crtači storibordova nema nigdje u Moskvi", rekao je Kuzovkov.
Kreatori "Maše i Medveda", za razliku od drugih predstavnika ruske industrije, kažu da se ne susrijeću s diskriminacijom na Zapadu.
"Nema animoziteta, nema rivalstva, niko (u SAD) ne pokušava da zaštiti svoje tržište crtanih od stranih projekata. Kada vide nešto jedinstveno i neobično, nešto što nemaju, to uzimaju", rekao je Kuzovkov.
Takođe, Animakord, za razliku od velikih ruskih kompanija, ne dobija državne subvencije. Dobio je dvije dotacije za film kada je serija već napravljena, ali se kreatori "Maše i Medveda" klone novca vlade.
"Tamo postoji hijerarhija. Nisam dio toga i nisam želio da trošim vrijeme laktajući se za mjesto kod hranitelja", rekao je Kuzovkov.
Zajedno s komercijalnim uspjehom - 4,3 miliona dolara prihoda u 2013. godini došle su i nagrade.
U avgustu je Animakord postigao dogovor s Netfliksom (Netflix) da crtani bude prikazivan u SAD gdje Maši glas pozajmljuje Elsi Fišer, koja je davala glas i za Agnes iz "Grozan ja" (Despicable Me).
Pored zarada od televizija i Jutjuba, "Maša i Medved" dobija 60 odsto od svih prihoda za iznajmljivanje brenda. Zahvaljujući ugovorima sa svjetskim brendovima Mašino lice se nalazi na mnoštvu igračaka i proizvoda u prodavnicama širom svijeta.
Kuzovkov je rekao da je zbunjen uspjehom "Maše i Medveda".
"Zamišljeno je kao lokalni proizvod po mjeri ruske publike, ali sa svim osobinama američke industrije poput tempa, montaže, kvaliteta slike. Atmosfera, taj televizor, telefon, sve je iz mog djetinjstva. To je moj zavičaj - za njih je novi stil", rekao je autor "Maše i Medveda".
Komentari