Onda je, kaže, u privatnom životu uradila neke stvari kojih se plašila a na profesionalnom planu riješila da se okuša u rediteljskim vodama.
-Neću da kažem da sam to uradila da vidim da li mogu a zapravo možda i jesam. Ali nije to samo bio taj jedan izazov, nego sam htjela da ispričam nešto iza čega sam mogla da stanem ja lično i kao intelektualac i kao umjetnik. To je film koji sam željela da snimim baš tako kako je snimljen i u nekom estetskom i u nekom etičkom smislu.- priča Mirjana Karanović o svom rediteljskom prvjencu.
Mirjana nam priča o filmu Dobra Žena, čiji je reditelj i saradnik na scenariju. Film je premijerno prikazan na beogradskom Festu a premijeru u Crnoj Gori imao je ovih dana, u okviru podgoričkog filmskog festivala. Film se događajima u ratu u Jugoslaviji bavi iz vizure jedne domaćice, koja dvadeset godina poslije ratnih dešavanja pronalazi video kasete sa snimcima svog supruga kako ubija nevine civile tokom rata. Šta uraditi dvije decenije poslije, jeste dilema koju Karanovićka pokušava riješti u filmu.
Za film Dobra Žena i sveukupan doprinos jugoslovenskoj kinematografiji, Mirjana Karanović dobila je nagradu na prvom podgoričkom filmskom festivalu. Za nagrade, kao i za sve slične trenutke u životu, može se reći da su kao vatromet, kaže Mirjana. Uživate dok traje a ostavljaju taman toliko zadovoljstva dok se ne raspe i posljednja raketa i obuzme vas onaj osjećaj koji govori da je sve gotovo. Ni svjetla ni zvuka.
-Kada sam upisala akademiju mislila sam da će to da mi promijeni život, a nije. I dalje sam živjela u stanu kod mame i tate i moj je život bio potpuno isti. I onda kad sam počela da dobijam nagrade, a počela sam da ih dobijam vrlo brzo, nekako sam imala tu čežnju da mi se sve u životu promijeni, a ništa se nije mijenjalo. Zato nagrade dočekujem kao vatromet, sve je to lijepo i bučno i fascinantno ali kad prođe opet imaš svoj život. – kaže Mirjana Karanović.
Danas joj te nagrade služe kad, kako kaže, neki ljudi posumnjaju u nju a ona im povjeruje jer je i sama sklona sumnji i kad malo potone, podsjeti se šta je sve radila i da je u nekim trenucima svog života bila dovoljno dobra da bi bila nagrađena. Kad smo je nazvali velikom filmskom divom jugoslovenskog filma odbila je te epitete, dodajući da sebe ne vidi tako. Kad smo je pitali ima li među mlađim glumicama neko go bi je dostojno zamijenio u jugoslovenskom filmu, ni to nam nije dozvolila. Kaže da je nije ni na kakvom tronu da bi se morala smjenjivati. Na kraju nam svima, kaže, ostaje naš život.
Mirjana Karanović je jedna od najpoznatijih glumica u regionu, koja je nastavila da radi sa filmskim stvaraocima iz zemalja bivše Jugoslavije i nakon ratova 90-ih godina. Igrala je ulogu silovane bosanske majke u filmu “Grbavica”, kao i hrvatsku udovicu u filmu “Svjedoci”. U aprilu prošle godine pojavila se i u filmu kosovskog režisera Ise Ćosje “Tri prozora i vješanje”, koji se bavi tabuom o ratnom silovanju.
Komentari