U postavci će se naći i djela crnogorskih autora Lazara Pejovića, Duška Miljanića i Voja Radonjića. Stručni timovi iz Ljubljane, Zagreba, Sarajeva, Prištine, Cetinja, Beograda i Skopja, na inicijativu Centra za savremenu fotografiju Photon iz Ljubljane istražili su ulogu fotografije u praćenju, dokumentovanju i tumačenju socijalnih, ekonomskih, kulturnih i političkih promjena koje su se na ovim područjima dogodile u posljednjih 20 godina.
Postavka Pored radova crnogorskih umjetnika djela izlažu i: Domagoj Blažević, Boris Cvjetanović, Qendrese Deda, Andrej Đerković, Marko Ercegović, Tomaž Gregorič, Majlinda Hoxha, Astrit Ismaili, Robert Jankuloski, Genc Kadriu, Amer Kapetanović, Silvestar Kolbas, Srđan Kovačević, Borut Krajnc, Nenad Malešević, Ivana Petrovića, Goran Micevski, Duško Miljanić, Bojan Mrđenović, Paula Muhr, Oliver Musovik, Vigan Nimani, Ana Opalić, Lazar Pejović, Darije Petković, Ivan Petrović, Marija Mojca Pungerčar, Ivan Petrović, Jasenko Rasol, Bojan Salaj, Tarik Samarah, Mirjana Stojadinović, Viktor Šekularac, Dejan Vekić, Sandra Vitaljić, Borko Vukosav, Milena Zarić, Ivan Zupanc i Antonio Živkovič.
Idejni začetnik projekta je kustos Miha Colner, a na projektu učestvuju Centar za suvremenu fotografiju Photon, Ljubljana, C.R.A.F. Splilimbergo, Nacionalni muzej Crne Gore, Cetinje, Portal Suvremena hrvatska fotografija, Zagreb, Film&Film, Pula, Galerija Remont, Beograd, Collegium Artisticum, Sarajevo, Stacion – centar za suvremenu umjetnost, Priština.
Povodom predstavljanja projekta 5. aprila biće održana i jednodnevna konferencija „Forum – razgovori o suvremenoj fotografiji“ koja će biti posvećena projektu „Posljedice. Mijenjanje kulturnog pejzaža“. Umjetničke refleksije Zahvaljujući specifičnom vremenskom rasponu, projekat suprotstavlja umjetničke refleksije i izraze različitih generacija od kojih su neki iskusili život u razdoblju prije raspada zajedničke države dok su drugi stvarali isključivo u novom društvenom kontekstu. Početna tačka mnogih radova postavljenih na izložbi je odnos starog i novog, zapis postupnih promjena na pojedinom mjestu i posljedice ideologija na širi društveni i fizički pejzaž. U okviru izložbe konceptualno dizajnirani narativi nadrastaju principe dokumentarne reportaže i, za razliku od senzacionalizma masovnih medija, promatraju događaje i situacije s određene distance. Njihova socijalna osjetljivost ipak je vidljiva dok pričama s margine predstavljaju posljedice sveobuhvatne društvene tranzicije kao procesa koji je iz temelja promijenio čitavu regiju.
(Izvor:Pobjeda)