Uz duhoviti komentar da je „od svih tranzicija na našem prostoru, najbolje je uspjela ona tranzicija iz šupljeg u prazno“, poznati reditelj je preporučio:
- U toj tranziciji kultura, umjetnost i obrazovanje su ostali na ničijoj zemlji. Nestaju galerije, nestaju knjižare, gase se bioskopi. Zato bih preporučio porodici Kovačević, koja brine o ovoj galeriji, da joj sačuva ime „Most”, jer je gradonačelnik Podgorice poznat po mostovima, pa će možda zaobići ovaj galerijski prostor.
On je podsjetio da je u galeriji –maloj po prostoru, a velikoj po značaju - održano više od 300 izložbi, a izlagali su i Dimitrije Popović, Dado Đurić, Uroš Tošković. Zato Baletić ističe da se puno toga može naučiti na mjestima kao što je Galerija „Most“.
- Borite se, da se ovaj prostor sačuva i da dočekamo svi zajedno i 20. godinu ovog mjesta. Hvala i vama što dolazite, jer galerije opstaju ako imaju publiku – zaključio je on.
Galerija je godišnjicu obilježila izložbom pod nazivom „Bliskost“, na kojoj su se predstavili Adin Rastoder, Milovan Kadović i Ilija Nikčević.
Kada smo razmišljali o konceptu izložbe kojom bi se obilježio jubilej, odlučili smo da to budu mlađi autori. Nismo željeli da pravimo pretencioznu izložbu koja bi govorila o statusu crnogorske umjetnosti danas, a nismo željeli ni da ona bude ilustracija kustoske teze. Umjesto toga, odlučili smo se da napravimo jednostavnu izložbu, gdje svako djelo uzbuđuje svojom ljepotom. Ono što karakteriše svu trojicu umjetnika je jedna iskrenost oličena u izražavanju sebe. Zato treba da uživamo u ovakvoj izložbi – potcrtala je istoričarka umjetnosti Ljiljana Karadžić.
Osnivač Galerije „Most” Branko Kovačević je podsjetio publiku na 19 godina dugu istoriju prvog privatnog izlagačkog prostora u Crnoj Gori, kao i na istoričara umjetnosti Milana - Coka Marovića i Pavla Đonovića. Dvojica članova prvog Umjetničkog savjeta „Mosta“, podsjetio je Kovačević, učestvovali su u kreiranju prve izložbe na
Cetinju, kojom je galerija započela svoj javni život daleke 1988. godine. Zahvalnost je uputio i Budisavu Kralju, uredniku redakcije Ljetopisa „Most”, koji je zbog nedostatka finansija prestao da izlazi nakon desetog broja, zatim Draganu M. Đuroviću na organizovanju manifestacije „Duga na Mostu”, istoričarima umjetnosti koji su proteklih godina pratili rad galerije, kao i publici na dobroj posjećenosti proteklih 19 godina.
Kovačević je kazao kako je značaj galerije „Most” potvrđen pozivom festivala Grad Teatar da likovni segmet naredne kulturne manifestacije u Budvi otvori projekat koji će osmisliti upravo ova galerija. Slijedi i 19. Viluško ljeto. Takođe, na adresu galerije „Most” stigli su pozivi za organizovanje izložbi u Beogradu, Novom Sadu i Moskvi, ali su zbog nedostatka finansija ti nastupi još pod znakom pitanja.
On je izrazio uvjerenje da će galerija „Most”, na čijem je čelu poslednje dvije godine njegov sin Milorad - Beki Kovačevcić, nastaviti sa kreiranjem likovne scene u Crnoj Gori i izrazio nadu da će riješiti problem rada u iznajmljenom prostoru u kome djeluju u Podgorici.
(Izvor:Analitika)