Manifestacija koja uvijek zapljusne filmovima, ove ih godine prikazuje sto
Prizor iz filma 'Balavica' Igora Mirkovića

Dani Hrvatskog filma

Manifestacija koja uvijek zapljusne filmovima, ove ih godine prikazuje sto

Službenim otvaranjem uz žanrovski miksani program od devet filmova, sjutra u zagrebačkom SC-u počinju 22. dani hrvatskog filma (DHF), nacionalna smotra kratkometražnih, dokumentarnih i drugih “rubnijih” filmskih vrsta

Osnovani usred rata kao ambiciozni centralni festival hrvatske kinematografije, Dani hrvatskog filma su tokom deset godina  sabijeni  pomalo  u uspostavljenoj mreži hrvatskih filmskih festivala. Ipak, Dani su ostali važna odskočna daska za mlađe autore te često festivalsko premijerno mjesto za kratki i dokumentarni film, piše Jurica Pavičić za Jutarnji list, u tekstu kojeg možete pronaći ovdje.

DHF uvijek zapljusne brojkama , pa je i ove godine tako: u šest konkurencija igra ravno sto filmova, od čega 24 igrana i 14 animiranih. U najvećoj - igranoj - konkurenciji ove je godine dosta istaknutih imena, autora koji su već imali dugi film, te filmova iza kojih stoje cijenjeni pisci. Tako se Igor Mirković predstavlja “Balavicom” po pripovijetki Olje Savičević Ivančević, a film “Kišobran” Jure Pavlovića nastao je po scenariju možda najcjenjenijeg današnjeg domaćeg dramatičara Ivora Martinića.

Novim se filmovima predstavljaju i dvije nadolazeće redateljske nade hrvatskog filma Hana Jušić (“Terarij”) i Barbara Vekarić (“Mali debeli rakun”), a film Barbare Vekarić zanimljiv je i po tome što se bavi dječjim prisjećanjem na rat u Dubrovniku ‘91. Najdulji film u igranoj konkurenciji je, pak, “Kapetan i audicija”, zajednički redateljski rad Zvonimira Jurića i Antonija Nuića. Riječ je, u stvari, o glumačkoj vježbi klase glumaca na zagrebačkoj ADU. Uz Mirkovića, Nuića i Jurića, kratkim se filmovima od režisera koji već imaju dugi predstavljaju i Krstijan Milić (“Soba 3”) i Aldo Tardozzi (“Mucica”).

Dokumentarni program DHF-a u odnosu na neke ranije sezone nije velik (20 naslova), a čini se da bi u centru pažnje mogla biti dva filma koja se bave nasljeđem komunizma. Jedan od njih onim represivnim - “Goli otok”

Darka Bavoljka, a drugi onim ekonomskim - “Dvije peći za udarnika Josipa Trojka” Gorana Devića, film koji se bavi slavom i propašću sisačke Željezare. Lanjski pobjednik DHF-a - bjelovarski autor Đuro Gavran - dolazi na festival s filmom “Presuda”, koji čitav dokumentuje zajedničko iščekivanje haaške presude na zagrebačkom glavnom trgu.

U animiranom segmentu vrijedi upozoriti na nove filmove iskusnih vizualnih umjetnika - Krešimira Zimonića (“Zlatkine žute minute”) te strip-crtača Danijela Žeželja (“Fibonaccijev kruh”): no, uz njih je tu i niz naslova mlađih snaga.

Što se popratnog programa tiče, DHF po običaju donosi reprize djela pulskih dugometražnih naslova, predstavljanja knjiga i predavanja, a tu su i in memoriam projekcije trojici preminulih koji su zadužili naš film - Krsti Papiću, Đuri Utješanoviću i Borisu Festiniju. Bit će tako prikazan Papićev prvi i rijetko prikazivani film “Iluzija”, “Lakat (kao takav)”, te “Vlakom prema jugu”.

(Izvor:Slobodna Dalmacija)