Iako se sljedeći koncert ciklusa Lisinski subotom izvanredno održava u utorak, dvorana će biti puna i tražit će se karta više. Tako je uvijek kada nastupa Ivo Pogorelić. No, ovaj koncert pobuđuje i dodatnu pažnju jer riječ je o premijeri novog programa, i to svjetskoj. U Lisinskom će zato biti i pristalica Pogorelićeva pijanizma iz daleka, a njihove će izvještaje napeto iščekivati pristalice pravog kulta od Amerike do Japana.
Zbog čega toliko uzbuđenje? Zbog toga što Ivo Pogorelić, poznat po perfekcionizmu i studioznosti, u poredjenju s većinom drugih pijanista vrlo rijetko svom koncertnom repertoaru dodaje nove tačke. Prije nego ijednu kompoziciju iznese pred publiku Pogorelić je u svojoj pijanističkoj laboratoriji proučava, uvježbava i druži se sa svakom njenom notom mjesecima i godinama. Nakon intenzivnog bavljenja Chopinom i Lisztom Pogorelić se vraća temeljima modernog pijanizma u opusu Ludwiga van Beethovena. U Zagrebu će Pogorelić sjutra prvi put pred publikom svirati čak tri Beethovenove sonate. Ukoliko u najavljenom redoslijedu ne bude izmjena, u prvom dijelu koncerta to će biti Sonata br. 8 u c-molu, op. 13, poznata po nadimku Patetična i po popularnoj melodiji drugog stavka Adagio cantabile. Ipak, krunski dragulj programa bit će 23. sonata u f-molu kojoj je također prišiven komercijalni nadimak Appassionata, ali Pogorelić za takve tričarije ne mari. Antologijsku kompoziciju on je u programu uokvirio s dvije manje dvostavačne sonate u srodnim tonalitetima: 22. sonatom u F-duru i 24. u Fis-duru, jedinom s programa koju već otprije ima na repertoaru.
Kao svojevrsni ironijski pomak na programu će se naći i jedna majstorska i virtuozna Beethovenova pošalica, dovršena tuđom rukom i izdata tek nakon kompozitorove smrti: Rondo alla ingharese quasi un capriccio u G-duru, op. 129.
(Izvor:Večernji list)