Nagrada za najbolju režiju pripala je Andrašu Urbanu za predstavu „Leptir“ u produkciji Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“ sa Cetinja. Nagrada je dodijeljena za konceptualni rediteljski pristup dramskom tekstu u kojem se radikalno iznalaze načini da se ispričaju mnogi slojevi porodične i društvene traume jedne crnogorske porodice koja se raspada.
Priznanje za najbolje glumačko ostvarenje dobio je Robert Budak, za ulogu u predstavi „Taksimetar“, EXIT teatra iz Zagreba. Nagrada se dodjeljuje za minuciozni pristup većini karaktera koje igra, koristeći se jednako i glumačkim talentom i pametnim odabirom sitnorealističkih glumačkih sredstava.
Za najbolji savremeni dramski tekst odabran je tekst čiji je autor Mate Matišić, za predstavu „Sinovi umiru prvi“, Narodnog pozorišta Banja Luka, iz Banja Luke. Nagrada se dodjeljuje za dobro skrojen dramski tekst koji nosi mnoge žanrovske potencijale, kombinujući klasičnu dramsku formu sa savremenim tematsko-idejnim crnohumornim otklonom od ratnog nasljeđa regiona.
Specijalnu nagradu za glumački izraz dobila je Ana Vujošević, za ulogu u predstavi „Leptir“ Kraljevskog pozorišta Zetski dom sa Cetinja. Specijalna nagrada se dodjeljuje za osobenu i energičnu glumačku igru na domaćem prostoru u kojem tradicionalno vlada deficit dobrih ženskih likova.
Žiri je istakao i izuzetne umjetničke potencijale mladih glumaca Marije Đurić (Sin, Kraljevsko pozorište „Zetski dom“) i Enesa Salkovića („Romeo i Julija“, BNP Zenica) zbog ostvarenih uloga koje ih preporučuju za buduće profesionalne angažmane.
Obrazloženje žirija:
U konceptualno raznorodnoj i umjetnički neujednačenoj selekciji takmičarskog segmenta pozorišnog programa 31. „Barskog ljetopisa“, žiri se u donošenju odluka vodio kvalitetom pojedinačnih umjetničkih ostvarenja u različitim pozorišnim disciplinama. Smatramo da je važno brinuti o kvalitetu produkcije u cjelini, u cilju podsticanja profesionalizma i visokih umjetničkih zadataka, kada te standarde prepoznajemo kod pojedinaca u pozorištu.
Žiri želi da napomene kako upravo ovogodišnja produkcija „Barskog ljetopisa“, oličena u predstavi „O miševima i ljudima“, može biti dobra smjernica za nastavak koncipiranja jednog uspješnog pozorišnog festivala.
Komentari