U STAROM pogonu nekadašnje crepare, na obodu Kikinde, po 32. put skupili su se vajari na Internacionalnom simpozijumu skulpture "Tera". Stari pogon pretvoren u monumentalni savremeni vajarski atelje predstavlja jedinstvene uslove za rad.
Ovo je pravi luksuz, jedinstveno mjesto ne samo po mogućnostima koje stoje pred gostujućim vajarima, već i po međunarodnoj kolekciji skulptura koja je izložena na travnjacima oko ateljea - kaže za "Novosti" En Mersedes, francuska vajarka koja živi i radi u Londonu, a gost je ovogodišnjeg saziva "Tere".
Osim En Mersedes, i Portugalca Arlinda Areza, kao i naše Tanju Ostojić, Nadu Denić, Zvonimira Santrača i Milana Blanušu čeka mjesec dana rada. Simpozijum je počeo svečanošću u gradu, ispred galerije „Tera“. Bleh-muzika dobrovoljnog vatrogasnog društva otvorila je izložbu djela nastalih prošle godine kada su na "Teri" stvarali Seid Ahmadi, Kim Hjeng So, Jin Hijao Feng, Naum Huseinbegović, Vojin Rajović i Zoran Maleš.
Iako je Simpozijum na samom početku, već se naziru djela koja će ostati za ovogodišnjim sazivom.
- Nema vremena za gubljenje - trvdi Milan Blanuša, koji je već "sazidao" u kikindskoj glini grupu od pet likova, koja je uvod za monjumentalnu skupinu "Građani Kikinde" koju planira da uradi.
Naša avangardna umjetnica međunarodne reputacije koja živi i radi u Berlinu - Tanja Ostojić u Kikindi planira da realizuje tri projekta od kojih je jedan nastavak "Pedeset Tanja Ostojić".
Zvonimir Santrač kreira "Šinjel". Nada Denić je u "četvrtoj brzini". Arez je jedini koji još meditira na temu budućeg rada.
Za velikim drvenim stolom gdje se kolektiv okuplja u pauzama, krijepi i raspravlja, dolaze i gosti namjernici - istoričari umjetnosti, teoretičari, kustosi, umjetnici koji su tu radili. Svima je "Tera" ostala u srcu i prepoznaju je kao relevantno mjesto na kulturnoj mapi Evrope. Sava Stepanov, istoričar umjetnosti, Svetlana Mladenov, nekadašnji organizator pančevačkih bijenala skulpture, danas kustos Muzeja savremene umjetnosti u Novom Sadu, spadaju u one koji nikad ne propuštaju priliku da vide šta se i ko stvara na "Teri".
- Ove nas godine čeka i prepokrivanje nekadašnje kasarne koju je "Tera" dobila za svoj muzej, pa će konačno i skulpture biti na odgovarajući način čuvane i predstavljene - objašnjava Slobodan Kojić, vajar i umjetnički direktor "Tere" koji decenijama vodi borbu za opstanak ove značajne kulturne manifestacije.
(Izvor:Večernje novosti)