Napokon velika, kvalitetna i snažna predstava u Splitu
"Timon Atenjanin"

"Timon Atenjanin"

Napokon velika, kvalitetna i snažna predstava u Splitu

Shakespeareov "Timon Atenjanin" u režiji Georgija Para na dvije lokacije oduševio na 59. splitskom ljetu

Direktor Drame HNK Split u ostavci Jasen Boko i cijeli autorski tim na čelu s rediteljem Georgijem Parom mogu biti zadovoljni jer je u subotu naveče izveden Shakespeareov "Timon Atenjanin", posljednja dramska premijera 59. splitskog ljeta, zavrijedila sve pohvale i poštovanje. Napokon jedna velika, kvalitetna i jaka drama u gradu podno Marjana.

Svevremenska nit

Ambijentalna predstava "Timon Atenjanin" s izvrsnim Vilimom Matulom u naslovnoj ulozi, održana je na dvije lokacije. Prvi čin odigran je u vrtu Galerije umjetnina u kojem su se već igrale predstave, a drugi pozorišno "novootkrivenom" bastionu Cornaro, dijelu gradskih bedema, Tako su i fizički odvojene dvije oprečne faze Timonova života. Shakespearovu klasičnu tragediju o obijesti, pohlepi i licemjerstvu, koja za njegova života nije bila izvedena, iskusni Paro osavremenio je, dok je glavna nit svevremenska. Toliko je životna i aktualna da je na trenutke gotovo teško povjerovati da je djelo napisano oko 1600. godine. "Timon Atenjanin" svakako potiče na razmišljanje, nakon njega ne osjećate se nimalo "sretno". Naprotiv, po tko zna koji put "shvatite" kako u društvu neoliberalnog kapitalizma pobjeđuju licemjeri, razvratnici i oholi, dok stradaju misleći i pošteni. U prvom činu Timon, okružen tobožnjim prijateljima bahat je i rastrošan, a u drugom, lišen bogatstva, pretvara se u mizantropa, preživljava u prirodi, hrani se korijenjem. Sjajni Vilim Matula dio publike šokirao je scenom u kojoj se skinuo  go. No, tom scenom, kao i striptizetama, homoseksualnom odnosu s lutkom i intima, Georgij Paro "pogodio je u sredu" problema konzumerističkog društva izvrnutih vrijednosti.

Niko nije podbacio

Filozofa Apemanta odlično je tumačio Trpimir Jurkić, prvak drame HNK Split kojem je to stota profesionalna uloga, a sve pohvale zaslužuju i Vladimir Posavec Tušek, Filip Radoš, Mijo Jurišić, Goran Marković, Sreten Mokrović, Duje Grubišić, Ivo Perkušić, Marjan Nejašmić Banić,Vicko Bilandžić, Nenad Srdelić, Josip Zovko, Nikša Arčanin, Milan Zdravković, Žarko Radić, Mirko Kraljev, Tajana Jovanović, Arijana Čulina, Hari Zlodre, Marko Gulin, Luka Javorčić, Marko Melvan i Marin Tomić. Čestitke scenografkinji Dinki Jeričević, kostimografkinji Dijania Kosec Bourek, kompozitoru muzike Gordanu Tudoru, urednicima svjetla i zvuka Miljenku Bengezu i Tomislav Luetiću, za scenski pokret zaduženom Alenu Čeliću i lektorki Jagodi Granić.

(Izvor:Večernji list)