Iz Ministarstva su saopštili da je resorna ministarka Vesna Bratić primila danas programsku menadžerku Odjeljenja za obrazovanje Savjeta Evrope (SE), Vesnu Atanasovu, šeficu operacija programske kancelarije SE u Podgorici, Evgeniu Giakoumopoulou i asistentkinju na projektu u toj organizaciji Mariju Merdović.
Iz tog Vladinog resora kazali su da je Atanasovu posebno interesovao status Zakona o visokom obrazovanju i da je ponudila ekspertsku pomoć u finalnoj fazi izrade tog zakona.
"Kadović je najavila da će uskoro Radna grupa donijeti nacrt tog zakona, i upravo u toj fazi ekspertiza SE bila bi veoma korisna“, navodi se u saopštenju.
Bratić je naglasila da je osnovno polazište bilo da se u sam proces izrade zakona uključi što više strana, a to su predstavnici studenata, Univerziteta, predstavnici i institucije u okviru Ministarstva, nevladine organizacije (NVO), kako bi se na najbolji način, primjenom tog zakona zaštitila prava studenata i nastavnog osoblja.
Iz Ministarstva su kazali da je glavna tema sastanka bila status implementacije projekta „Kvalitetno obrazovanje za sve“, koji se sprovodi u okviru šireg okvira Horizontal Facility (HF) za Zapadni Balkan.
"Kao i ideje za treću fazu HF-a, čiji je početak predviđen u januaru 2023. godine, a koje bi se prije svega ticale borbe protiv diskriminacije u prosvjeti, inkluzivnog obrazovanja, digitalnog građanstva“, dodaje se u saopštenju-
Atanasova je zahvalila Bratić na podršci u realizovanju tog projekta i kazala da se nada da će se izvrsna saradnja sa Ministarstvom biti nastavljena.
Ona je, kako je saopšteno iz Ministarstva, posebno istakla važnost usvajanja Zakona o akademskom integritetu.
"Kao i posebnost naše zemlje u tom smislu, jer je Crna Gora jedina država u regionu koja je usvojila taj zakon“, navodi se u saopštenju.
Bratić je rekla da je Ministarstvo formiralo Etički odbor kao pandan Etičkom komitetu Univerziteta, koji se rukovodi tim zakonom.
Sagovornici su razgovarali i o statusu usvajanja Strategije visokog obrazovanja.
Kadović je kazala da je ta strategija dobila pozitivno mišljenje od Evropske komisije, ali da je u međuvremenu došlo do promjene u statističkim podacima koji su dostavljeni od Zavoda za statistiku, što znači da će nakon dopune podataka imati njenu konačnu verziju.
Načelnica odjeljenja za informaciono-komunikacione tehnologije, statistiku i digitalizaciju, Marina Matijević, govorila je o IT strategiji i procesu digitalizacije u obrazovanju.
Ona je naglasila da je fokus cijele Vlade na digitalizaciji.
Kako je navela Matijević, zasposleni u Ministarstvu aktivno su uključeni u izradu tri strategije, i to za digitalnu transformaciju, sajber bezbjednost i za digitalizaciju obrazovnog sistema.
IT industrija, kako je kazala, u obrazovnom sistemu ima veliki značaj. Prema riječima Matijević, ona u velikoj mjeri može povećati kvalitet obrazovanja.
"Samim tim u pitanju su struke koje nam je cilj da promovišemo, jer utiču ne samo na digitalnu transformaciju za unapređenje cijele IT industrije, već mogu da doprinesu kompletnom ekonomskom razvoju države“, dodala je Matijević.
Ona je naglasila da je razvijanje odgovarajućeg digitalnog eko sistema u školama neophodno za unapređenje obrazovanja u tom smislu.
To, kako je objasnila Matijević, podrazumijeva stvaranje uslova da učenici mogu da steknu digitalne vještine opremanjem škola, izradom digitalnih sadržaja, raznim modelima i sistemima za onlajn kolaboraciju i samostalno učenje .
Ona je rekla da je unapređenje informacionog sistema obrazovanja još jedan strateški cilj koji je uspostavljen u Crnoj Gori.
Na njemu su, kako je dodala Matijević, bazirane elektronske usluge, kao što su elektronski upis djece u predškolske, osnovne, srednje i ustanove visokog obrazovanja.
"Jedan od modela na kojem je baziran informacioni sistem je identifikacija djece u riziku od napuštanja škole“, rekla je Matijević.
Ona je navela da se radi o vrlo značajenom modelu, koji na osnovu ocjena, izostanaka, vaspitnih mjera signalizira koje je dijete u riziku, a kroz koji se može otkriti i vršnjačko nasilje u školama.
"Na sastanku je dogovorena saradnja u vidu primopredaje opreme za 40 škola, u okviru pilot projekta, za potrebe kreiranja „Media democratic classroom” u školama“, navodi se u saopštenju.
Komentari