On tvrdi da je apsolutno netačno da je predloženim rješenjima ugrožena, odnosno narušena nezavisnost potrošačkih jedinica.
Osnov rješenja je sprovođenje i puna implementacija programskog budžeta Crne Gore u korist građana.
“Apsolutno se neće ugroziti njihova nezavisnost ni stablnost njhovih finansija, osnosno ostaće ili isti iznos budžeta ili će budžet za narednu godinu biti veći kod tih potrošačkih jedinica”, kazao je Krvavac agenciji Mina-business,prenosi portal RTCG.
Takođe, za sve potrošačke jedinice, čiji nivo sredstava opredjeljuje procentualni iznos izdvajanja, Predlogom zakona o budžetu za narednu godinu predviđen je isti iznos ili veći od zakonom propisanog nivoa.
Krvavac je rekao da im se veći broj potrošačkih jednica obratio i da kroz medije čuju razne špekulacije da će doći do smanjenja budžeta za te potrošačke jedinice.
“Ono što mi hoćemo i što je naš cilj je da svi budu jednaki, odnosno da nema selektivnosti kada je u pitanju samo pregovaranje oko budžeta i namjensko trošenje tih sredstava”, objasnio je Krvavac.
Ministarstvo je planiralo da postepeno ukine procentualna budžetska izdvajanja koja su do sada imala određene institucije. Riječ je o garantovanoj sumi novca koji se dobijao na godišnjem nivou.
Tom mjerom obuhvaćeno je Ministarstvo kulture, Prijestonica Cetinje, Centar za obuku u sudstvu i tužilaštvu, nevladine organizacije, političke partije, Agencija za sprečavanje korupcije, fond za medije, Javni servis RTCG, dijaspora, fondovi za manjine, ženske organizacije u političkim partijama u državnom i lokalnim parlamentima.
Krvavac je saopštio da je Ministarstvo Fiskalnom strategijom za srednjeročni period predvidjelo da će se postepeno ukinuti ta procentualna izdvajanja, dok je cijela ideja i priča krenula Zakonom o budžetu za ovu godinu, odnosno izradom prvog programskog budžeta u Crnoj Gori.
“Njime su predviđeni neki ciljevi i indikatori koje potrošačke jednice treba da ispune u toj godini, da bi mogli da mjerimo njihovu efikasnost rada. Samim tim, za određene potrošačke jedinice koje su vezane direktno zakonskim rješenjma, taj sistem budžetiranja ne može funkconisati, jer je to linijsko budžetiranje, odnosno ako potrošačka jednica ne ispuni neki cilj ili indikator njima opet naredne godine sleduje budžet bez obzira na njihovu efikasnost”, naveo je Krvavac.
On je objasnio da je osnov za najnoviju odluku Ministarstva programsko budžetiranje, odnosno neselektivnost u programskom budžetiranju, ali i efikasnije i namjensko trošenje sredstava u budžetu.
Kravavac je rekao da su u tom cilju u skupštinsku proceduru predali nekoliko predloga zakona, ali da će ih privremeno povući.
“To samo privremeno, jer naš cilj ostaje da do kraja mandata postepeno ukidamo te procente i da idemo ka punoj implementaciji programskog budžeta. Međutim, mi ćemo ova rješenja koja smo poslali privremeno povući, da bismo izvršili dodatne konsultacije i objasnli da nikome neće biti ugrožena nezavisnost”, poručio je Krvavac.
Komentarišući to što se mnogi pozivaju na pregovore i Evropsku komisiju (EK), Krvavac je objasnio da skoro sve države imaju programski budžet i da se oni zalažu za efikasnost trošenja sredstava.
“To ne ugrožava ni pregovaračka poglavlja, ni same pregovore, te jedinice će čak imati i više sredstava”, dodao je Krvavac.
Prema njegovim riječima, postoje neke potrošačke jedinice koje ne mogu da potroše taj iznos, pa preumsjeravaju na druge kategorije.
“Poslije tog preusmjeravanja mi ne možemo na adekvatan način da pratimo ispunjenost tog samog indikatora. Sa tom nemogućnošću praćenja mi njih dovodimo u povlašćen položaj u odnosu na druge potrošačke jedince. Njih je oko 15, a mi imamo još oko 70 potrošačkih jedinica koje pregovaraju za svoj budžet i koje ga pravdaju”, zaključio je Krvavac.
Mnistarstvo će obaviti dodatne konsultacije sa potrošačkim jedinicama koje su predmet izmjena zakona, zbog čega će se privremeno povući iz skupštinske procedure prvi set ovih predloga zakona, da bi se pružila dodatna objašnjenja u vezi sa primjenom.
Primjena programskog budžeta, koji donosi veću transparentnost, bolju kontrolu trošenja sredstava, unapređenje procesa planiranja budžeta i efikasnosti potrošnje, predstavlja i jedan od zahtjeva iz procesa evropskih integracija u dijelu upravljanja javnim finansijama.
Komentari