Urađena je, kako se navodi, detaljna analiza pravnog okvira za 21 prioritetnu uslugu u procesu digitalne transformacije, kojom su identifikovani izazovi kada je riječ o digitalnoj zrelosti i usaglašenosti sa Strategijom digitalne transfirmacije, a koja je dala i konkrentne smjernice i preporuke za unapređenje politika.
Iz Ministarstva javne uprave, digitanog društva i medija pojasnili su da je za uspješnu digitalnu transformaciju, kroz razvoj elektronskih usluga visokog nivoa sofisticiranosti, neophodno, prije svega, stvoriti pravni osnov u zakonskoj regulativi.
“Kako postojeća normativna rješenja nijesu sva u potpunosti prilagođenja razvoju elektronskih usluga, bilo da su u pitanju stvarne prepreke, složene administrativne procedure, ili najčešće restiktivno tumačenje zakona, ukazala se potreba za detaljnom analizom pravnog okvira za 21 prioritetnu uslugu u procesu digitalne transformacije. Analiza pravnog okvira za razvoj elektronskih usluga usvojena je na sjednici Vlade sa ciljem budućih unapređenja pojedinačnih propisa, a u svrsi daljeg razvoja elektronskih servisa i omogućavanja građanima jednostavnije komunikacije sa javnom upravom i ostvariranje prava bez čekanja na šalterima institucija. Već sada su napravljeni iskoraci u ovoj oblasti, pa tako usvajanjem Predloga zakona o elektronskom dokumentu, i nadamo se njegovim usvajanjem u Skupštini, doprinijećemo ubrzanju digitalne transformacije, afirmaciji korišćenja elektronskog dokumenta, digitalnog potpisa i elektronskog pečata u javnoj upravi i privredi”, kazala je ministarka Tamara Srzentić.
Ministarstvo javne uprave, digitalnog društva i medija je u saradnji sa ostalim ministarstvima obuhvatilo spisak prioritetnih usluga čijom bi se realizacijom ubrzala digitalna transformacija i građanima omogućila jednostavnija komunikacija, za čim se posebno ukazala potreba tokom pandemije Covid-19.
Iz Ministarstva su kazali da je analizom obuhvaćena 21 prioritetna usluga, a to su, između ostalih, zahtjev za izdavanje lične karte i pasoša, podnošenje zahtjeva za izdavanje, obnavljanje vozačke dozvole, prijava za registraciju vozila, elektronska prijava i odjava zaposlenih, elektronski servis u oblasti planiranja prostora, naknada za rođenje djeteta, eDječiji dodatak, prijava za obavljanje ugostiteljske djelatnosti i izdavanje rješenja i druge usluge.
Time su, kako je pojašnjeno, osim opštih propisa, analizirano je i 166 dodatnih propisa (56 zakona, 87 podzakonskih akata i 23 druga akta) kojim su regulisane pojedinačne usluge, identifikovane smetnje, odnosno barijere za digitalizaciju usluga i date preporuke za njihovo prevazilaženje, sa aspekta opštih propisa koji su ključni za razvoj digitalizacije, kao i posebnih propisa kojima se bliže uređuje pružanje ovih usluga.
Procjena pravnog okvira za digitalno upravljanje kroz Analizu pravnog okvira za razvoja elektronskih usluga, sprovedena je u okviru projekta „E-usluge i digitalna infrastruktura kao odgovor na Covid-19” koji finansira Evropska unija, a sprovodi Program Ujedinjenih nacija za razvoja (UNDP) u saradnji sa Ministarstvom javne uprave, digitalnog društva i medija.
Komentari