Ističući da se uporedivost podataka pored ostalog obezbjeđuje i definisanom periodikom sprovođenja statističkog istraživanja u Monstatu kažu da je značaj podataka koji su rezultat popisa višestruk. "Rezultati popisa pored toga što prikazuju brojčanu sliku strukture stanovništva, domaćinstava i porodice, koriste se i kao okvir za uzorak, ali i kao baza podataka za mnoga istraživanja u međupopisnom periodu. U tom smislu, najbolji kvalitet se postiže u godinama odmah nakon popisa. S tim u vezi, neke zemlje, poput Irske, rade popis svake pete godine kako bi obezbijedile kvalitetnu bazu na kojoj sprovode veliki broj istraživanja."
Na pitanje da li Uprava za statistiku, nakon utvrđivanja Predloga zakona o popisu, može da predloži ili preporuči neki datum za njegovo održavanje, podsjetili su da je, "shodno dosadašnjoj praksi" popis 2011. sproveden u aprilu. "Međutim, postoje i drugačiji primjeri u Crnoj Gori ili u regionu. Tako se popis 2003. godine u Crnoj Gori sprovodio u novembru, dok su, na primjer, Makedonija i Hrvatska sprovele popis tokom septembra i oktobra."
U Upravi za statistiku kažu da se aktivno pripremaju za sprovođenje popisa, ali i da određeni broj aktivnosti zavisi prije svega od Zakona o popisu.
"Usvajanjem Zakona o sprovođenju popisa, definisala bi se konačna metodologija sprovođenja popisa, utvrdio bi se konačan sadržaj i forma upitnika za popis, započela bi se tenderska procedura oko štampanja popisnog materijala, sprovođenje javne kampanje, započeo bi se proces formiranja popisnih komisija i slično, Kažu iz Monstata i podsjećaju da su više puta do sada ukazali da je vrijeme od oko šest mjeseci nakon usvajanja Zakona nepohodno da se sprovedu sve pripremne aktivnosti neophodne za organizaciju popisa.
"Dakle, imajući u vidu činjenicu da zakon još nije usvojen, nisu se stekli elementarni uslovi o planiranju datuma sprovođenja popisa. Definisanje datuma može dodatno usložnjavati i informacija o potencijalnom održavanju opštinskih izbora 'do 23. oktobra', zaključuju u Upravi za statistiku.
Komentari