Monodrama
Ilustracija

Premijera na ljetnoj pozornici Muzeja za umjetnost i obrt

Monodrama "Izložak br. 49" bit će sigurno novi hit Teatra Exit

Glumac Damir Poljičak priredio je monodramu prema priči Nicka Hornbyja "Nipple Jesus"

Bez škole i zvanja, svjestan da ne može biti ni Tiger Wood ni Donald Trump iako bi to želio, izbacivač Damir, nosilac crnog pojasa, ipak traži bolji posao. I nalazi ga: postaje muzejski čuvar na posebnom zadatku. Čuva izložak br. 49, veliku Isusovu sliku, zaštićenu zastorom na kojem stoji upozorenje da bi slika mogao nekoga uvrijediti pa takvi bolje da i ne prilaze bliže radu mlade autorke Marte.

Gledajući je izdaleka neuki čuvar shvata da prvi put vidi koliko je zaista boli u razapinjanju na krst. Međutim, izbliza, ta slika koja toliko uvjerljivo prikazuje Hristovu muku pokazuje se kao kolaž sastavljen od hiljadu minijaturnih sličica ženskih grudi! Isus od bradavica šokantna je činjenica koja pokreće talas događaja od kojih poznati britanski pisac Nick Hornby gradi priču "Nipple Jesus", a zagrebački glumac Damir Poljičak monodramu "Izložak br. 49" za pozorište Exit, ovaj vikend premijerno izvedenu na ljetnoj sceni Muzeja za umjetnost i obrt.

S istim emocionalnim kapitalom kojim u svojim nagrađenim prozama uvjerljivo istražuje savremeni brak i roditeljstvo, Hornby ovdje hvata modernu umjetničku praksu, njene autore i percepciju u društvu. Obavlja pritom važan društveni zadatak jer to čini očima neukog čovjeka. Briljantno vodi radnju, krajnje realistički, što znači da čuvara ne čini pametnijim nego što taj može biti, ali ga ni ne ismijava. Maksimalno je, dakle, tačan u portretiranju, a to postaje i glavnim adutom predstave Damira Poljičaka. Njegov lik ostaje u intelektualnom domenu izbacivača, ali duhovno se pročišćava. Jasno, do realne mjere. Briljantan pripovjedač Hornby pomaže i glumcu da bude odličan, i to u monodrami, žanru koji se najmanji voli. No ovaj smo put sigurni da će tandem Poljičak-Hornby puniti pozorište i blagajnu Teatra Exit!

(Izvor:Večernji list)