Kakao su kazali, dotaklo je i one roditelje pred čijom djecom su slični ispiti. Zapitali su se da li griješe ako djecu uče da se oslanjaju na rezultate svog truda i rada i tome da budu dosljedni tim principima.
“Svako malo govorimo kao društvo o mnogim problemima naše djece, zaboravljajući da je upravo naša odgovornost kao odraslih u tome presudna. Upravo su ovakve situacije važne lekcije i poruke koje dugoročno utiču na njihove stavove o pravičnosti sistema u kojem funkcionišu, žive, uče, i sjutra rade i podižu porodicu”, navodi se u saopštenju.
Poručuju da, bez obzira na to da li su djeca na maturskom ispitu dobila 0, 35 ili 98 bodova, važno je da dobiju poruku da, ako se dese ove, na svim nivoima pogubno loše situacije, iz njih bismo se morali truditi da izađemo s naučenom lekcijom o poštenom i ispravnom postupanju.
“Sve ovo je i vrhunac propasti našeg obrazovnog sistema na koji se ukazuje, uzalud, od ko zna kad i zato se i dešava šta se dešava. Nemojmo da čekamo idealne uslove u ovom društvu da bismo insistirali na odgovornosti, a posebno ne smijemo čekati institucije, koje su nažalost i ovog puta zakazale. Dok se prepucavaju i prebacuju odgovornost, bez jasnog stava o tome šta se desilo, zaboravili su da su nam najavljivali da će “preduzeti sve mjere da ispit protekne u najboljem redu da se ne bi ponavaljale neprilike od prethodnih godina”, dodaju u saopštenju.
Takođe, ističu, ukoliko je neko zaista zakinut i dokazalo se da je tako, naravno da je trebalo da se insistira na ispravljanju nepravde. Međutim ako je utvrđeno i dokazano da su prekršena pravila i Pravilnik o načinu, postupku i vremenu polaganja maturskog odnosno stručnog ispita u gimnaziji/stručnoj školi, ne smijemo pribjeći relativizaciji i generalizovanju.
“U sjenci svih ovih dešavanja ostali su, nažalost, oni koji nisu diskvalifikovani i kojima se indirektno šalje poruka da su pravila u ovoj zemlji podložna brzim promjenama naročito pod pritiskom”, navode iz Udruženja Roditelji.
Ovo je, zaključuju, prilika da se konačno stvari izvedu na čistac. Apsolutna odgovornost svih mora da se traži i da se na njoj insistira, a vrijeme je i da struka konačno nadglasa sve ostale i pokaže da autoritet, profesionalnost i integritet postoje u našem obrazovnom sistemu. Za ovo društvo je to presudno važno da počne da se konačno dešava.
Komentari