Želeći da ukažu na neka od aktuelnih pitanja koja se tiču očuvanja životne sredine, studenti su markirali jalovište kao jednu od najinspirativnijih lokacija upravo zbog činjenice da je donedavno ovaj prostor predstavljao jednu od najvećih ekoloških crnih rupa u Crnoj Gori, a zapravo predstavlja izuzetno atraktivno područje koje je, realizujući različite umjetničke intervencije, moguće dodatno učiniti još atraktivnijim i interesantnijim
za posjetioce - pojašnjavaju iz Atlas grupe dodajui da ova tema posebno dobija na značaju zbog aktuelne tranformacije ovog prostora u turističku zonu.
Osim na jalovištu, ekipa FVU je postavila ove instalacije na Biogradskoj gori i drugim interesantnijim lokacijama na sjeveru.
Foto:FVU
Kako kažu studenti Fakulteta vizuelnih umjetnosti, ideja je bila da se akcenat stavi na životinje sa ovog područja poput medvjeda, vuka i lisice koje su za ovu priliku rađene od željeznih konstrukcija.
"Digitalno vrijeme u kojem živimo je diktiralo izbor led dioda, fluoroscentnih boja, novih tehnologija itd., kako bi se na što bolji način predstavio kontrast između prirodnih ljepota i kontaminacije koja prati savremeno, digitalno doba. Spajajući naizgled nespojivo, pozicionirajuci geometrizovane osvijetljene instalacije u fantastičan prirodni ambijent, mladi umjetnici si željeli da ukažu na velike ekološke probleme i neophodnost očuvanja životne sredine", pojašnjava se.
Foto:FVU
Osim toga, studenti su zajedno sa profesorima realizovali i land art atrakciju slikanja na snijegu, islikavajući geometrijske oblike koji se
mogu vidjeti iz vazduha.
"Ovi geometrijski oblici u snijegu stvaraju utisak prisustva neorganskog u organskom, vještačkog u prirodnom, imaginarnog u realnom, iracionalnog u racionalnom, materijalnog u nematerijalnom opet sa željom da ukažu na neophodnost očuvanja životne sredine i njene adekvatne valorizacije", navodi se a saopštenju.
Pomenute aktivnosti se realizuju u okviru projekta Multimedijalni studio koji realizuje Fakultet vizuelnih umjetnosti uz podršku Ministarstva prosvjete i Ministarstva nauke.
Komentari