Posjetama je prethodio sastanak ministra prosvjete Damira Šehovića sa direktorima srednjih škola na kojem je bilo riječi o važnosti PISA testiranja, pripremi i motivisanju učenika.
Tokom razgovora sa učenicima, stručni timovi su naročitu pažnju posvetili motivisanju učenika za testiranje, kako bi se izbjegli odustajanje i vraćanje nezavršenih testova koje umanjuje ukupne rezltate Crne Gore na PISA skali, a što može rezultirati pogrešnom percepcijom o crnogorskom obrazovnom sistemu - saopšteno je iz Ministarstva prosvjete.
Pored stručnih timova sa učenicima koji se ove godine testiraju razgovarali su i učenici četvrtog razreda koji su testirani u prethodnom PISA ciklusu kako bi prenijeli svoja iskustva.
Tokom priprema za testiranje, učenici su imali priliku da se unaprijed upoznaju sa primjerima testova iz prethodnih godina.
PISA testiranje organizovano je na sljedeći način: svi učenici će rade test u trajanju od dva sata na računaru. Polovina zadataka biće iz čitalačke pismenosti, a ostali iz matematike i prirodnih nauka, pojašnjavaju iz resora porsvjete.
PISA akcenat stavlja na procjenu postignuća učenika u zadacima koji se tiču realnih životnih situacija i koji se smatraju relevantnim za efikasno učestvovanje u društvu odraslih, kao i cjeloživotnog učenja.
PISA je projekat Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD).
Predmeti koje PISA procenjuje su čitanje, matematika i prirodne nauke. U svakom ciklusu PISA testiranja, akcenat se stavlja na ocjenjivanje jednog od ovih predmeta.
Komentari