Istup vladike zahumsko-hercegovačkog i primorskog Grigorija na beogradskoj TV stanici B92 po mnogo čemu je označio prekretnicu u Srpskoj pravoslavnoj crkvi. Iako su patrijarh Irinej Gavrilović i episkop bački Irinej Bulović kao stalni članovi Sinoda (odnosno crkvene vlade), u medije izašli sa šturim izjavama, kojima gotovo osuđuju srpske medije koji su pisali o slučaju Kačavenda, pohvaljujući pri tome one koji su o svemu ćutali, Grigorije je, ako izuzmemo identitetsko politikantstvo o tome gdje žive bolji Srbi i ko se kome treba izvinjavati, načinio presedan i otvoreno progovorio o “aferi Kačavenda”.
Regrutovan od “ozbiljnih službi”
Prema Grigoriju, radilo se o gnojnom čiru kojem je dugo trebalo da pukne: “Ako samo ja znam da je taj čovjek... da mu je taj otac za kojeg ni on ne zna ko je, nestao, da je to prezime njegovo jedna dobra porodica dala, da bi njegova majka mogla prosto da ga registruje da ga krsti, a onda ga je majka kao dijete, kao siroče dala u jedan manastir, ili na Ozrenu ili u Hrvatskoj, nešto tako sam načuo. S jedne strane on je jedno dvostruko siroče, a sa druge strane on je našao u crkvi utočište i to se može vidjeti iz njegovog života, da on drugu majku osim crkve nema. I znate, kad majka ima jedno dijete koje ima probleme, bilo da je to narkomanija, bilo da je to nastranost, ona se teško odriče tog djeteta, i gleda ga iz perspektive ljubavi i onda ako ono ima neku manu, gleda da tu manu popravi. Međutim, ovdje se još jedan problem jako upleo, a to je vrijeme u kojem je crkva egzistirala u proteklih 40-50 godina. Ja sam imao uvid u te papire, taj mladić Kačavenda je od nekih ozbiljnih službi ucijenjen, regrutovan, onda su ga one štitile i služile. Uza sve to, on nije ni glup, nije ni neinteligentan, naprotiv... i živio je taj svoj život.”
Očigledno je da su službe koje su Kačavendi omogućile da “živi svoj život”, napastvuje dječake, crkveni novac troši na muške prostitutke, a položaj koristi za obljubu naivnih i siromašnih mladića, riješile da mu takav život više ne omogućuju. A kakav je to život bio, svjedoči i ispovijest A. R., koji je, kao maloljetnik, specijalnom kamerom u satu snimao jedan od skandaloznih filmova koji su “iscurili” u javnost, a čije su isječke Dani objavili u pretprošlom broju.
Ispovijest objavljujemo integralno, kako je A.R. ispričao:
“Sa osobama koje organizuju mušku prostituciju za vladiku Vasilija sam došao sasvim slučajno u kontakt u jednom frizerskom salonu. Nakon svog stradanja sam shvatio da taj salon inače i služi za takve stvari i takve akcije. Bio sam mlad i nisam ni bio svjestan toga dok mi se to nije desilo. Do Kačavende sam došao preko prijatelja koji je organizovao druženja i koji mi je vladiku predstavio kao svetog čovjeka. Taj prijatelj me je nagovorio i onda kad sam htio da odustanem, on me je zaplašio. Krenulo je tako da me je prvo upoznao s njim. Nazvao me je jednom prilikom i rekao “Evo me u Bijeljini, mogli bismo kod vladike da ga upoznaš.” Ja tada još uvijek nisam znao kakav je vladika Vasilije. Išli smo par puta i sve je bilo regularno i meni je bilo drago što poznajem vladiku.”
“Šta ima veze”
Onda mi je taj drug, njegov skaut pokazao poruku koju mu je vladika poslao, u kojoj on kaže da želi da budem s njim. E, onda je on mene nagovarao u stilu “Hajde, šta ima veze, pa bio sam i ja s njim. Šta fali, nek’ ti ga, da izvineš p*****, dobićemo velike pare. I on je meni javio da ćemo se čuti i taj dan kada se sve to dogodilo, dao mi je sat i rekao da ga snimim i da ćemo tako ucjenjivati vladiku. Ja sam ga pitao da li je lud, da možemo obojica izgubiti glavu radi toga. On mi je rekao da je sad, kad sam upao u sve to, kasno, da nema nazad. Rekao mi je da njega pokrivaju i ljudi iz Beograda koji su mu i dali sat i tako se to dogodilo. Opet ću reći da me je vladika par puta samo milovao po kosi i ljubio u glavu, ali sam ja taj prvi put kontao da me gleda kao dijete. Nisam imao nikakvog motiva da to uradim, radio sam nesvjesno, pod pritiskom. ’Prijatelj’ koji me je uvukao u sve to i koji mi je dao taj sat je rekao da snimak nije uspio i da moram opet to da uradim, što ja nisam prihvatio. Film je nastao 2009. godine i, koliko znam, vladika nije bio njime ucjenjivan. Ja sam bio s njim samo tada jednom, na tom snimku.”
Vrh crkve sve zataškava
U tom odnosu sam bio samo jednom sa njim i od tada nikad više. Zahtevao je da mu grickam i diram bradavice. Pitao me je da ga poljubim i da on mene oralno zadovoljava. Gadno prljavo i bijedno. Poslije toga mi nije on konkretno prijetio, ali kad sam htio da odustanem, rečeno mi je da nema nazad, da nemam pojma u šta sam se upustio, da mogu glavu izgubiti, kako je vladika toliko moćan da može i mene i ’prijatelja/skauta’ uništiti ako ga ispalim, jer sam sada saznao da je gej. Ne znam da li je još mladića bilo, nisam to vidio, ali pretpostavljam da su ih kao i mene navlačili. Prvo da upoznaju vladiku, da ih izgotivi poklonima i pričama kako će im obezbediti život, da je mnogo moćan, da ima veze za sve (škole, fakultete, poslove). U mom slučaju je, kao što sam rekao, učestvovao jedan čovek koji me je navukao i upoznao sa vladikom, ali to ne znači da iza njega nije bilo još ljudi. Čuo sam sad iz medija da su umiješani i mnogi, ali ja lično ne znam za to.
Ne poznajem nikog, možda ga i poznajem ali ne znam da je bio sa njim, što je moguće. Takve stvari zataškava on, njegovi ljudi i vrh crkve. Ja nisam od vladike ni tražio novac niti sam dobio, jer se to desilo jednom, ali sam čuo od skauta njegovog da je galantan, da je pravi ’džek’. Ali, ja se sada osjećam jako loše i u strahu sam da to ne izađe u javnost. Pokušavam da se oporavim i regenerišem od svega. Svoje postupke cijenim loše. Da vrijeme mogu vratiti ja to nikad ne bih učinio, ne bih dozvolio da bilo ko utiče na mene i vrši pritisak. Osjećam veliki bijes i mržnju prema Kačavendi i takvim ljudima. Imam jaku vjeru u Boga i jedini me on može spasiti. Smatram da Crkva nije institucija kao što je nekad bila i da se treba očistiti od ljudi koji su pedofili i koji se preko nje bogate.
Prema informacijama bliskim SPC-u koje su prispjele pred javnost, Vasilije Kačavenda će, radi nepobitnih dokaza koji su predočeni Svetom Sinodu SPC-a, već prije majskog zasjedanja Svetog arhijerejskog sabora SPC-a biti raščinjen i sveden u red monaha, ili čak laika.
(Izvor:Analitika)