Kan: Duhovita priča braće Koen najbliža Zlatnoj palmi
Braće Koen najbliža Zlatnoj palmi

„Inside Llewyn Davis“

Kan: Duhovita priča braće Koen najbliža Zlatnoj palmi

Kan: Duhovita priča braće Koen najbliža Zlatnoj palmi

Iako su kiša i hladno vrijeme pokvarili uživanje u kanskim večerima, ova tri filma su se na sredini Festivala istakla kao glavni favoriti za prestižnu nagradu, a publika je dobro reagovala na ovogodišnju selekciju od 20 takmičarskih filmova. Žiri na čelu sa Stivenom Spilbergom 26. maja proglasiće pobjednika.

Uspon braće Koen

Istraživanje britanskog Skrina i pariskog Film franse, kako prenosi Tanjug, pokazalo je da je najnoviji film Džoela i Itana Koena „Inside Llewyn Davis“ očigledni favorit. Braća Koen, koji se prvi put takmiče od 2007. kada su u Kanu bili sa filmom „Nema zemlje za starce“, ovaj put su izabrali nešto lakšu temu – folk pjevača iz šezdesetih. Iako ga je filmska industrija otpisala kao „minorno“ djelo talentovane braće, kritika je sa oduševljenjem prihvatila duhovitu priču sa emotivnim tonovima o Njujorku šezdesetih. Njujork tajms naveo je da je film „divan“, dok je Varajeti rekao da je riječ o „originalnom, emotivnom putovanju kroz noćne klubove Grinič Vilidža, sumornu njujoršku zimu i napore jednog čovjeka da pomiri život i umjetnost“.

Drugi favorit je kineski „Tian Zhu Ding“ (Dodir grijeha) Đija Džangkea. Đio smjelo testira kineske cenzore ultranasilnom pričom o četvoro ljudi koje pritiskaju ljigave birokrate, sitne siledžije i ekonomske prepreke sve dok konačno ne eksplodiraju. Londonski Gardijan uporedio je film sa majstorima filmskog nasilja i osvete poput Kventina Tarantina i Serđa Leonea i naveo da je film „šamar u lice prethodno smirenog reditelja“.

Igra na sigurno

Publika je, takođe, toplo prihvatila i porodičnu priču „Le Passe“ (Prošlost) iranskog oskarovca Ašgara Farhadija. Farhadi u ovom filmu priča priču o otuđenom iransko-francuskom paru koji se teško oprašta.

- Onima kojima se dopala intenzivna teheranska porodična drama „Razvod“ – jedan od ključnih filmova decenije – naći će isti intimni senzibilitet i iste dobro osmišljene promjene u perspektivi u djelu „Prošlost“ – naveo je kritičar lista Salon. Dvanaestodnevni festival počelo je „klimavo“ u srijedu evropskom premijerom „Velikog Getsbija“ koga je kritika sasjekla. Kritičar Holivud riportera Stjuart Kemp naveo je da je prvoj polovini takmičenja nedostajalo velikih iznenađenja.

- Mislim da se igralo na sigurno sudeći po filmovima do sada i gostima – rekao je on za AFP.

Incidenti i razočarenja

Krađa nakita vrijednog više od milion dolara i napad poremećenog čovjeka u televizijskom studiju gdje je bio glumac Kristof Valc doprinijeli su drami iza scene. Agencija navodi i da su neki od filmova koji su se najviše iščekivali – „The Bling Ring“ Sofije Kopole i epski „Bood Ties“ (Krvne veze) – bili razočaranje iako nijesu bili u takmičarskom programu. Filmove iz Japana i Meksika, koji su se našli u konkurenciji za nagradu, kritika je sasjekla, naročito meksički zbog kog su mnogi sa gađenjem izašli iz sale. Kemp je ocijenio i da su kiša i hladno vrijeme takođe uticali na poslove koji se tradicionalno obavljaju u Kanu.

- Mislim da je interesantno što loše vrijeme ima takav uticaj na poslove. Zbog njega su mnogi sastanci odloženi, otkazani ili prekinuti. Ove godine je bilo i manje uzbudljivih velikih projekata u kojima svi žele da učestvuju – kazao je Kemp.

On je dodao i da se do kraja festivala očekuju novi filmovi Stivena Soderberga, Aleksandra Pejna, Džima Džarmuša, Romana Polanskog i Nikolasa Vindinga Refna koji bi mogli da unesu živosti i uzbuđenja u drugu polovinu festivala.

(Izvor:Pobjeda)