“Reforme moraju ići uporedo sa evropskim zahtjevima i u saglasnosti sa našim nastavnim kadrom i onim što zahtijeva naša realnost”, kazao je on.
Dodao je da je u saradnji sa Sindikatom postignuta načelna saglasnost oko izmjena i dopuna odgovarajućih zakona i radne grupe će raditi na tome.
Proces reforme obrazovanja traje godinama i ne zavisi samo od jednog čovjeka, smatra Vojinović.
Istakao je da povećavanje zarada prosvjetnim radnicima programom" Evropa sad" nije kraj.
“Insistiraću da se još poboljša marerijalni status prosvjetnih radnika”, dodao je on.
Ministar je ukazao i na problem nedostatka profesora matematike u školama. Saopštio je da skoro trećina nastavnika matematike nema adekvatnu stručnu kvalifikaciju.
“To je realan problem i deficitaran kadar u Crnoj Gori. Pozivam i radićemo na tome da taj kadar dobije dodatnu pomoć da se što prije nađu na usluzi našim učenicima, jer nemoguće je da se nastava kvalitetno realizuje, uz dužno poštovanje kolega koji nijesu završili matematiku”, saopštio je Vojinović.
Ministar je ukazao i na problem nedostatka profesora matematike u školama. Saopštio je da skoro trećina nastavnika matematike nema adekvatnu stručnu kvalifikaciju.
“To je realan problem i deficitaran kadar u Crnoj Gori. Pozivam i radićemo na tome da taj kadar dobije dodatnu pomoć da se što prije nađu na usluzi našim učenicima, jer nemoguće je da se nastava kvalitetno realizuje, uz dužno poštovanje kolega koji nijesu završili matematiku”, saopštio je Vojinović.
Digitalna strategija, kako je kazao, trebalo bi da bude završena do 2027. godine.
“Ja ću insistirati da se digitalizuju sve usluge koje se nude u našem obrazovnom sistemu”, kazao je ministar i objasnio da veliki izazov predstavlja infrastruktura.
Istakao da je to dugogodišnji posao te da će biti zadovoljni ako se završi u predviđenom roku.
On je saopštio da je se nakon njegovog susreta sa ambasadorkom Bugarske u Crnoj Gori radi na tome da naši studenti u toj zemljij imaju isti tretman kao studenti iz članica EU.
Komentari