Direktor Filmskog centra Sarajevo Adis Bakrač smatra kako je prioritet da se i dalje radi na zaštiti bosanskih filmova. Njegova izjava podsjetila je na nedavnu polemiku oko filmova reditelja Veljka Bulajića, odnosno njihovu svrstanost u hrvatski film. Time se ujedno otvorilo i pitanje čiji su zapravo partizanski filmovi.
"Partizanski filmovi su nastajali u Jugoslaviji, a finansijski su podržavani od više producenata, pokrovitelja. Iz današnje perspektive pravno gledano mogli bismo reći da film pripada glavnom producentu. U slučaju filmova “Valter brani Sarajevo”, “Diverzanti”, “Most” i “Partizanska eskadrila” to je Bosna film. Međutim, ako izađemo iz formalno pravnih okvira, filmovi takođe pripadaju umjetnicima i autorima. Na primjer, ako bismo napravili anketu s pitanjem čiji je film “Valter brani Sarajevo”, vjerovatno bi veliki broj ljudi rekao Bate Živojinovića", kazao je Radoslav Zelenović, direktor Jugoslovenske kinoteke.
"Jugoslovenska kinoteka ima originalne materijale, kopije i bavi se restauracijom svih filmova. Bivše republike čuvaju svoje filmove, a mi čuvamo sve. Pravno gledano, ako baš hoćete, naši filmovi su oni čiji su većinski producenti bili Avala film, Centar film i drugi iz Srbije. A to bi bili: “Kapetan Leši”, “Užička republika”,, “Otpisani', “Pjesma”, “Crveno klasje”, “Hajka” i slično", istakao je Zelenović.
On osim toga kaže da danas postoje važnija pitanja kao što su potreba za većim angažmanom oko čuvanja filmskog blaga do razlike između restauracije i digitalizacije kao modela čuvanja.
(Izvor:CDM)