Igranje strateških kompjuterskih igara, logično, zahtijeva dobre kognitivne sposobnosti, ali nova američka studija ustanovila je da igranje StarCrafta jedan sat dnevno značajno povećava kognitivnu fleksibilnost, što je povezano sa sposobnošću osobe da pronađe kreativna rješenja problema i da se bave različitim konceptima u isto vrijeme, prenosi Jutarnji.hr.
Istraživanje sprovedeno na Univezitetu u Teksasu obuhvatilo je 72 studentkinje koje prije nisu imale iskustva s takvim kompjuterskim igrama. Cilj istraživanja je bio da se utrdi da li igranje strateških kompjuterskih igara koje se odvijaju u realnom vremenu čini ljude pametnijim. Ispitanice su bile podijeljene u tri grupe: dvije su grupe igrale varijante StarCrafta različite kompleksnosti, a treća je grupa igrala Sims2.
Rješavanje zadataka brže i tačnije: Nakon 40 sati igranja psihološko testiranje igrača pokazalo je da je grupa koja je igrala StarCraft značajno poboljšala sposobnosti svojih 'moždanih vijuga' - bili su sposobni da rješavaju zadatke mnogo brže i tačnije nego prije.
U Južnoj Koreji igranje StarCrafta je profesija s 12 profesionalnih timova. Vrhunski igrači zarađuju poput vrhunskih sportista, a čak i prosječni profesionalni igrači zarađuju više od prosječnog Korejca.
O neviđenoj popularnosti ove igre svjedoči činjenica da se na prvenstvu u StarCraftu 2005. na stadionu okupilo 120.000 ljudi da uživo prate kako njihovi omiljeni igrači na svojim računarima pomijeraju svoje virtuelne likove i navijaju za njih dok rješavaju borbene zadatke na svojim pikselizovanim mapama.
Igrači na turnirima mjere svoju brzinu u APM-ovima ("actions per minute"), što označava broj poteza koji je igrač sposoban da povuče u jednom minutu, bilo da se radi o pomijeranju svog vojnika na terenu ili nekom zadatku u sklopu igre. Igrači kadri da učestvuju na turnirima sposobni su da odrade 300 poteza u minutu, što znači - pet poteza u sekundi!
Profesionalni igrači zarađuju milone: Od barem četiri i po miliona Korejaca koji igraju StarCraft samo tri stotine njih ulazi u elitu profesionalnih igrača s licencom. Kultura igranja ove igre čuva se velikom pažnjom, pa je čak korejsko vazduhoplovstvo osnovalo svoj tim kako bi vrhunski igrači mogli da nastave da se igraju za vrijeme služenja dvogodišnjeg obaveznog vojnog roka.
StarCraft je u Koreji mnogo značajniji nego u matičnim Sjedinjenim Američkim Državama, gdje takođe postoje profesionalci koji se bave ovom igrom, ali je ta pojava neuporedivo manja. Za poređenje, gotovo polovina svih primjeraka StarCrafta ikada prodatih na svijetu završila je u Južnoj Koreji (4,5 miliona od 9,5 miliona primjeraka).
Igra je izdata 1998. godine, a nakon niza generacija igrača koji su svoje živote i karijere vezali uz ovu igru, sledeća je verzija objavljena tek nakon 12 godina.
U SAD postoji takođe mnoštvo poklonika igre, pa čak i kolegijum StarCraft na fakultetu Berkli u Kaliforniji, ali igra ipak ne izaziva takvu masovnu histeriju kao u Koreji gdje publika na turnirima puni stadione. Stoga su neki igrači preselili u Koreju, kao što je 18-godišnji Amerikanac IdrA . Prvi "imigrant" na području ove igre bio je Kanađanin Gijom Patri, koji je otišao u Koreju s 18 godina.